LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

روز کارگر در راه است - پيشنهاد نحريم خطوط اتوبوس راني شرکت واحد در 11 ارديبهشت در حمايت از منصور اسانلو

 تنها 55 سال پيش ، نشستن بر صندلي اتوبوس در اولويت بندي سفيد پوستان بود . در اول دسامبر سال 1955 نوبت به رزا پارکز رسید تا سهمي از تاريخ را به خود اختصاص دهد . یک مرد سفید‌پوست وارد اتوبوس شد و  راننده اتوبوس از همه سیاهانی که در ردیف رزا پارکز نشسته بودند خواست یک ردیف عقب بروند تا ردیف جدیدی برای سفید‌پوستان ایجاد شود. همه از جای خود بلند ‌شدند تا یک ردیف عقب بروند اما رزا از بلند‌شدن سرباز زد .اقدام پارکز به ایجاد جنبش تحریم اتوبوس مونتگومری منجر شد. این اقدام پارکز به ایجاد جنبش فراگیر مدرن حقوق مدنی تبدیل گردید و او به چهره‌ای بین‌المللی در مبارزه با تبعیض‌نژادی تبدیل شد. رزا پارکز (1913 – 2005) بعدها از سوی کنگره لقب «‌مادر عصر مدرن جنبش حقوق مدنی» را دریافت كرد.
کمتر از 50 سال بعد از آن يک زن سياه پوست وزير امور خارجه بود و چهار سال بعد ، پرزيدنت باراک اوباما بر مسند رياست جمهوري قدرتمند ترين کشور دنيا نشست .
مقدمه اي طولاني بود تا مگر بتوانم اين پيشنهاد را مطرح کنم .  ندادن وجه قبض آب به دولت غير قانوني را به بهانه احتمال قطع آن غير عملي دانستند دوستان . عدم خريد ميوه و برنج خارجي را که دمار از توليد داخل درآورده است به دليل ضعف مالي مردم ناممکن خواندند دوستان . بر بسياري از طرحهاي ريز و درشت ديگري هم که از دل جامعه ميجوشد ايراد و خرده ميگيرند . اما بايد بدانيم که آزادي و آبادي ايران هزينه دارد . هزينه اي که بايد من و تو بپردازيم .
بياييد تا در روز اول ماه مي ، 11 ارديبهشت روز جهاني کارگر ، به احترام رييس سنديکاي شرکت اتوبوس راني تهران ، که در بند حکومت جائر است و در بدترين شرايط چرا که از حق صنفي همکاران خود دفاع کرده است ، تنها يک روز ، تنها يک روز از اتوبوسهاي شرکت واحد استفاده نکنيم . 10 روز فرصت اعلام اين نافرماني مدني و تحريم را داريم . ياران ، همراه باشيد که ريشه ظلم با نفرين کنده نخواهد شد . به حضور من وتو نياز دارد .

۵ نظر:

  1. صد در صد با این پیشنهاد موافقم و تا جائی که بتوانم انرا تبلیغ میکنم

    من معتقدم ارزش چنین تاکتیکهائی از راهپیمائی ها کمتر نیست

    سامان خ

    http://green-khoramdin.blogspot.com

    پاسخحذف
  2. تاکتیک و ایده ی جالبی است.

    پاسخحذف
  3. سلام عزیزم . چون وبلاگ شما بیشتر به تاکتیک های مبارزه جنبش سبز می پردازه گفتم که پیشنهادم رو این جا مطرح کنم . البته یه مقدار تو خودنویس و چند جای دیگه هم مطرح کردم که به جز چند نفر بقیه استقبال زیادی نکردند . فقط چون مطالب رو قبلا طبقه بندی نکردم و به آرشیو مطالب قبلیم دسترسی ندارم ممکنه بعضی نکاتی رو که قبلا نوشته بودم رو از قلم بندازم اما سعی می کنم که خلاصه وار بیان کنم و امیدوارم که منظور من رو متوجه بشین که انجام این طرح چه تغییرات شگرفی رو می تونه موجب بشه .
    نام : مساجد سبز
    پیش فرض ها :
    1- عناصر اصلی سرکوب از میان بسیجی های عضو مساجد هستند . به عنوان یک واقعیت باید قبول کرد که بسیاری از این بسیجیان به اخبار صحیح دسترسی ندارند و تحت شتشوی مغذی هستند ، واقعا فکر می کنند که کار درستی انجام می دهند و حتی چه بسا بچه های جنبش سبز رو فقط تو خیابون و هنگام درگیری دیده باشند .
    2- بچه های جنبش سبز فاقد مکانی برای دور هم جمع شدن ، آشنا شدن با هم ، تبادل فکر و... هستند .
    3- جنبش سبز زیر فشار تهمت بی دینی ، بی بند و باری و .. قرار دارد .

    شیوه کار : باید تبلیغات خوبی انجام بشه که همه برن نماز مغرب و شب رو تو نزدیک ترین مسجد خونه شون بخونن . این کار رو مرتب و همیشه انجام بدن و اون جا با بقیه آشنا بشن . چه بچه های سبز و چه بسیجی های مستقر در مسجد . سعی بشه زیاد و مستقیم بحث های سیاسی شدید در نگیره و هر کس یه شاخه گل تو قلبش داشته باشه. هدف اولیه حضور و تثبیت حضور باشه و بعد از اون تشکیل گروه های کوچیک مدنی .

    نتایج :
    1- حضور بچه های سبز می تونه رو بسیجی ها دو اثر مهم بذاره :
    1-1 می تونه باعث تغییر طرز تفکر آن ها شده و کلا اونا رو از باند حاکمیت جدا کنه و به ریزش حکومت اضافه کنه
    1-2 در مورد افرادی که حاضر به تغییر عقیده خودشون نیستن حداقل می تونه باعث بشه که در زمان عملیات خشونت کمتری از خودشون نشون بدن . چون می دونن که این ها همون بچه هایی هستن که شب ها در کنار هم نماز می خونن و دیگه به عنوان یه آدم محارب و ... بهش نگاه نمی کنن .
    2- حضور در مساجد می تونه حلقه گم شده جنبش سبز باشه . یعنی گروه های کوچیک مدنی . که اخبار رو به هم می رسونن . هماهنگی انجام می دن و جنبش رو عمق می بخشند .
    3- حکومت با وضعیت پیچیده ای روبرو می شه . از طرفی نمی شه در مساجد رو بست . نمی شه هم کسی رو به جرم نماز خوندن گرفت . مجبوره جنبش سبز رو تو حیاط خلوت خودش تحمل کنه .

    خطرات :
    1- احتمال شناسایی بچه های سبز تو مساجد . برای جلوگیری از این اتفاق دو راه حل پیشنهادی دارم . یکی این که به نزدیک ترین مسجد نریم . یه کم مسجد دور تری رو انتخاب کنیم .و دوم این که تا زمانی که مطمئن نشدیم که تعداد بچه های سبز مسجد ( و بقیه مساجد ) به حدی رسیده اند که احتمال شناسایی کم باشه فقط نماز بخونیم و هیچ کار دیگه ای انجام ندیم . ( مسلما اگه تو مساجد مثلا تهران فقط پنجاه هزار نفر نماز گذار سبز بیان دیگه عملیات شناسایی تمام این ها برای دستگاه های امنیتی خیلی سخت میشه و قضیه میشه مثل سایت های اینترنتی که داشتن فیلتر شکن جرمه ولی همه استفاده می کنن ! )

    خوشحال میشم که نظرت رو بدونم . ضمنا من چطور می تونم یه دعوت نامه بالاترین پیدا کنم ؟

    پاسخحذف
  4. برای روز کارگر به شعارهایی نیاز داریم که به مبارزه داخل ایران لطمه نزنه. چند تا پیشنهاد.

    پاسخحذف
  5. طرح بسیار جالبیست اگر به شکل زیر اصلاح گردد

    یک - تحریم شامل کلیه وسایل نقلیه عمومی شامل خطوط شرکت واحدوتاکسی و مینی بوس گردد

    دو- تحریم در دو روز 11و12 اردیبهشت در حمایت از کارگران و معلمان انجام گردد

    سه - از طرف اکثریت جنبش سبز با تمام توان تبلیغ گردد

    پاسخحذف