LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

شوق يک خيز بلند از روي بته هاي نور - باور کنيم که زمستان ايران در حال تمام شدن است

پرستو ها در پيشواز بهار دم بر هم ميزنند . ننه سرما بساط برچيده و در حال رفتن است . بنفشه اي از دل برف رخ نشان ميدهد . آري بهار ميايد . بهار زيبا ميايد . بهار ايران در راه است .
تا بهار يک پرش باقي مانده . يک خيزش است مانده راهمان تا رسيدن به فصل شکوفايي . بايد از بته هاي نور يک خيز بلند برداريم و وطن را بازستانيم از اين بي وطنان . مام ميهن ، ايران بانوي بزرگ ، به من و به تو و به همه فرزندانش اميد دارد . بهار ميايد و در مقدمش ، آتشي برخواهيم افروخت از بته هاي نور . جشنواره اي بر پا کنيم از نور در برابر پليدي . همراه شو عزيز که دردي مشترک در خانه ما لانه کرده است . همراه شو عزيز کين درد مشترک ، هرگز جدا جدا درمان نميشود .

۴ نظر:

  1. چهارشنبه سوری
    این آخرین چهارشنبه سال ،(چهارشنبه سوری) جشن پیروزی نور بر تاریکی است. با آتش خود به جنگ ظلمت باید رفت . تاریکی و جهل ، از نور ، روشنایی و آتش میترسد.
    در چهارشنبه سوری چه باید کرد و چه نباید کرد.

    ۱- آتش روشن کردن و شعار دادن در همه جا . در تمام سطح شهر . در کوچه ها ، خیابانها و میدانها . هر کجا که مناسب باشد . بلا فاصله بعداز تاریک شدن هوا شروع شود .
    ۲- پرهیز از اعمال خشونت آمیز. ولی دفاع کامل از خود و سایر هم رزمان.
    ۳- اجازه دستگیری ، کتک زدن و صدمه زدن به عوامل رژیم کودتا نباید داده شود . اگر کتک بزنند کتک خواهند خورد . عملشان عکس العمل خواهد دشت .
    ۴- هرگونه درخواستی که مطرح است باید به فرم شعار مطرح شود. نباید محدودیتی در شعار ها باشد . اولین شرط دموکراسی و جمهوری این است که هر کسی هر چه میخواهد بگوید.
    ۵- قاشق زنی در ساعت ۱۰ شب. کوبیدن بر قابلمه و دیگ . صدای تلق تلق بلند . بدون هیچ گونه شعار . در تاریکی مطلق . برای مدت ۱۵ دقیقه و متعاقب آن مجددا آتش افروزی و شعار دادن .
    ۶- سوت زدن و دست زدن مجاز است . خندیدن هم مجاز است .
    ۷- از ترقه و سایر موادی که صداهای انفجاری ایجاد میکنند تا حد ممکن خوداری شود ، زیرا که در صورت شلیک تیر توسط مزدوران رژیم ، بتوان متوجه آن شد .
    ۸- تا آنجا که امکان دارد عکس و فیلم تهیه شود.
    ۹- از قبل با گرفتن تماس با همسایگان خود هماهنگ کنید که چکار میخواهید انجام دهید . اگر در محلی زندگی میکنید که برای انجام عملیات مناسب نیست و یا با همسایگان روابط ندارید به خانه دوستان و آشنایان خود بروید.
    ۱۰-ایجاد ترافیک سنگین که تردد نیروهای سرکوبگر را مشکل و غیر ممکن سازد .
    ۱۱- سبز بودن یا نبودن آتش مهم نیست ، این چون یک رسم و عید ایرانی است در کل به هرگونه که برگزار شود در نابودی رژیم اشغالگر و فاسد موثر واقع خواهد شد.
    اینها جشن مارا دزدیده اند ، از ما کشته اند ، کتک زدند ، اسیر کرده اند . این جشن را به جنگ با آنان تبدیل میکنیم .

    پاسخحذف
  2. با کسب اجازه از شما دوست گرامی من سايت شما را در وب لاگ خودم جهت ديدن دوستان قرار دادم

    پاسخحذف
  3. http://rad-mehr.blogspot.com/

    پاسخحذف
  4. اعتراف یک جوان دهه شصتی: من یکی از عاملین جایگزین شدن ترقه های قوی و نارنجک به جای بوته در چهارشنبه سوری هستم
    -----------
    من یک جوان دهه پنجاه و شصت هستم. در آن زمان چهارشنبه سوری بیشتر با آتش زدن بوته و فشفشه برگزار میشد.و اکثر خانواده ها همراه با فرزندان خودشان در مراسم چهارشنبه سوری شرکت میکردند.
    ولیکن در دهه 60 حکومت به شدت با تجمعات برخورد میکرد. روشن کردن بوته بسیار طولانی بود و تقریبا بعداز پنج دقیقه سر و کله کمیته (بسیجی های اون موقع) پیدا میشد. کاملا به یاد دارم، با بچه های محل به این فکر افتادیم که دیگه سراغ آتش زدن بوته نمیشه رفت. خوبی ترقه این بود که یک لحظه میترکید و معطلی نداشت.
    فقط باید کمی مقدار زرنیخش رو بیشتر میکردیم تا جبران کم کاریمون رو تو روشن نکردن بوته بکنه وصداش تا کمیته محل برسه تا چزشون در بیاد. کم کم دیدیم بقیه محله ها هم به موازات ما این موضوع باب شد. مثل اینکه اونها هم به مزیت ترقه برای فرار از دست کمیته چی ها پی برده بودند.
    اما الان از اینکه میبینم به خاطر باز شدن پای ترقه و نارنجک به مراسم چهارشنبه سوری، این مراسم از حالت خانوادگی خارج شده وحال و هوای اون موقع را نداره دلم میگیره و احساس میکنم یه جورایی مقصر بودم تو این موضوع.
    الان که میبینم حکومت در تلویزیون چطور از خشونت چهارشنبه سوری انتقاد میکنه. به یاد اون دوران میفتم که عامل اصلی به انحراف کشیده شدن چهارشنبه سوری خود این حکومت بود.
    باید سعی کنیم چهارشنبه سوری رو اونطور که در شآن و منزلتش هست، مثل گذشته ها برگزار کنیم.

    پاسخحذف