LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

با استفاده از تجربه گستردگي در چهارشنبه سوري ، اينبار سيزده بدر را به روزي سبز و سياسي بدل کنيم

تجربه موفقيت آميز چهارشنبه سوري ثابت کرد که به دليل گستردگي حضور ملت در آن روز ، امکان برخورد نيروهاي سرکوب نزديک به صفر ميشود . چهار شنبه سوري تمرين بسيار خوبي بود در باز کردن بازي ، پاسهاي بلند و شوتهاي ايستگاهي . در سيزده بدر ميتوانيم از همه اين ويژگيهاي اين تجربه استفاده کنيم و با علم به فلج بودن نيروي سرکوب در صورت گستردگي ، ضمن حفظ استراتژي مبارزات بدون خشونت ، وجهه سياسي اين مراسم را افزايش دهيم .
استفاده از لباسها و نمادهاي سبز ، شعارهاي مقطعي ، استفاده از ابزارهايي زيبا مانند بادکنک سبز و حتي بهره برداري بهينه از سبزه هاي نوروزي در آنروز ، ميتواند عمق جنبش را بالا برد و آنرا نهادينه کند . بايد از هر فرصتي در آن روز براي نشان دادن اعتراضمان استفاده کنيم . شايد هر بساطي که پهن شده در دل طبيعت ، بتواند بر حسب خلاقيت شهروندان دور آن بساط ، به طريقي به گروههاي ديگر اثبات کند که سبز است و معترض به شرايط موجود .
تا سيزده بدر يک هفته اي زمان داريم . هر چه سريعتر پيشنهاد ها را مطرح کنيم تا بتوان بر آنها تمرکز کرد و روز به معناي واقعي سبز و پويا خلق نمود .

۲ نظر:

  1. از اونجايي كه چهارشنبه سوري و سود جويي شما به اندازه يك ترقه 15 تومني هم براي دولت و مردم خطر نداشت به نظرم توي شهر خالي ميخواين چكار كنيد

    پاسخحذف