LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

چهارشنبه سوری ، بازی برگشت این نه ماه است . حکومت باید اینبار در زمین مردم بازی کند .

در این نه ماهه ، همواره بازی در زمین حکومت بوده است . مناسبتهای مختلفی که در تقویم دولتی نوشته شده است و هر بار ، حکومت در زمین خودش ، شکستهای سنگینی خورده است و البته ضربات جبران ناپذیری هم به ملت زده است . دهها  کشته و هزاران بازداشتی ، باتومهایی که بر سر و صورت و بدن این ملت آزادیخواه وارد شده است و هتک حرمت از همه خواسته های بر حق یک ملت ، ضرباتی بوده است که توام شده با فضای رعب و وحشت .
چهارشنبه سوری اما بازی در زمین مردم است . در کل کشور پراکنده است و در  کوی و برزن سیال و جاریست .
بدین سبب این روز را به بازی برگشت تعبیر میکنیم که حکومت مجبور است برای اولین بار در طی این نه ماه ، در زمین ما بازی کند . نتیجه از پیش قابل بررسی است . شکست قاطع حکومت در پراکندگی ما خواهد بود و از این طریق ، جنبش روحی دوباره خواهد یافت .
بدون شک ، انتظار ما از این روز ، سرنگونی کامل یک نظام سراپا مسلح و خونخوار که به قواعد هیچ بازی پایبند نیست نخواهد بود . انتظار ما ، بازیابی مردم و نهادینه شدن جنبش و نشان دادن قدرت مبارزات بدون خشونت است . باورم این است که حکومت واقعا هیچ کاری در مقابل این جریان و آنروز از دستش بر نخواهد آمد .
چهارشنبه سوری سبز تاریخ در انتظار ثبت شدن است .

۴ نظر:

  1. سکوت جنبش در این مدت کوتاه حکومت را شجاع کرده و به جان مبارزان انداخته، کما اینکه شاهد دستگیری گسترده و توهین و تحقیرهای زیاد و روزافزونی از جانب آنان هستیم بنابراین باید هرچه سریعتر فریادمان رابلند کنیم تا از خواب خوش شکست ما بیدار شوند، به نظر من خیلی تاخیر داریم حتی 4شنبه سوری هم دیر است

    پاسخحذف
  2. سوت زدن یادمون نره. سیزده بدر یادمون نره. یازده اردیبهشت یادمون نره. سال نو سال استفاده کردن از نماز جمعه هاست. نماز جمعه ها یادمون نره.

    پاسخحذف
  3. درود بر تو،
    از مدتها پیش حتی قبل از 22 بهمن مقالاتی در ارتباط با چهارشنبه سوری نوشتم.
    الان که مقاله شما رو میخوندم مشترکات زیادی مانند پراکندگی جمعیت و ضعف دولت در کنترل تمام کشور و موارد نظیر وجود داره و خوشحالم که می بینم اکثریت مردم ایران به چنین شناخت و درکی بالایی از مسائل سیاسی اجتماعی رسیدن.

    حالا تو پرانتز بگم، فردا پس فردا دوباره سر و کله سردار مدحی نفوذی بیشرف جمهوری اسلامی دوباره تو برنامه نوریزاده پیدا میشه که آی چهارشنبه سوری هیچ کاری نکنید اگر هم خواستید کاری بکنید فقط با سکوت راهپیمایی کنید تا ما باز بسیجیامون رو بفرستیم تیکه پارتون کنند.

    پاسخحذف
  4. طرز ساخت
    ، بالن سبز، گلوله سبز )برای چهارشنبه سوری و مهر سبز و 28 مدل مبارزه مدنی
    http://nafarmanisabz.blogspot.com/

    پاسخحذف